Міні – проекти
За новою програмою « Природознавство» ,1 – 4 класи ( 2012) передбачена робота над міні – проектами. « Значна увага приділяється проектній технології, впровадження якої спрямоване на стимулювання інтересу учнів до нових знань, розвиток дитини через розв’язання проблем і застосування здобутих знань у конкретній діяльності.»( Програма « Природознавство», 1- 4 кл. ( авт. Гільберг Т., Сак Т., Біда Д.))
Участь у роботі над проектами сприятиме формуванню у школярів:
- вміння вибирати й аналізувати інформацію;
- працювати з дитячими енциклопедіями, словниками, спеціальною літературою;
- використовувати можливості інтернету.
Учні навчаться проводити спостереження, брати інтерв’ю, систематизувати, узагальнювати отриману інформацію, висувати гіпотези, робити висновки.
Враховуючи психологічні та вікові особливості, у початковій школі пропонується робота над міні – проектами. Це означає, що обсяг роботи буде тривати 2 – 3 тижні. Види проектів : інформаційні, дослідницькі, творчі,практико – орієнтовані.
Усі етапи практичної діяльності учнів початкових класів супроводжуються участю дорослих, бо теоретичних і практичних знань і вмінь в учнів молодших класів ще мало.
Етапи роботи над міні - проектом:
♦ формулювання проблеми ( мети проекту);
♦ планування проекту (план, за яким буде працювати клас на протязі 2 - 3 тижнів);
♦ пошук інформації (робота з дитячими енциклопедіями, словниками, спеціальною літературою, використання можливостей інтернету, спостереження, інтерв'ю тощо);
♦ створення продукту (це може бути абетка, альбом, журнал, довідник, газета, листівка, плакат, пам'ятка, календар, колаж, міні - посібник, колекція, бабусині рецепти тощо);
♦ презентація (усне повідомлення з використанням зібраного матеріалу не більше 2 - 3 хв; учень повинен розповідати, а не читати); Весь зібраний матеріал під час виконання міні - проекту - це папка (портфоліо), в якій зібрані всі робочі матеріали.
♦ самооцінка проекту (чому навчився; що вдалося чи не вдалося; що можна було зробити інакше)
Шановні батьки!
Пропоную Вам в процесі роботи над проектами виступати в ролі консультантів, стати рівноправними партнерами своїх дітей.
Література:
Програма « Природознавство», 1- 4 кл. ( авт. Гільберг Т., Сак Т., Біда Д.)с. 187
Природознавство. Практичний посібник учня початкової школи/уклад. Т. О. Сало,О. В. Сало. - Чернігів: Країна мрій, 2013
|